måndag 24 december 2012

Verkligenhetsflykt

I en fjällstuga i Hemavan sitter jag och min lilla familj och firar jul, på TV rullar julfilmer och på bordet ligger ett stort pussel som föreställer massa människor som åker skridskor.  Vi har vält att fly från "jultraditionen" med släkt och julklappar i överflöd.  Tillsammans med min lilla familj utan krav eller skådespeleri har jag fått uppleva en av mina finaste jular någonsin. 

Men jag inser också att medan min jul har varit den mest fantastiska så har någon annan just upplevt sin värsta jul någonsin. Människor twittrar om att julen är förstörd på grund av lite ändringar i kalle anka, andra twittrar om att julen blev förstörd av en tomte som luktade sprit. 

Alla dessa barn som får fira en jul där alkoholen står i centrum, jag önskar jag jag kunde ta hem alla dessa barn och låta dom fira jul med mig och min familj.  Jag vill ge alla barn och vuxna en vit jul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar