torsdag 12 april 2012

Lana är helt enkelt inte min grej

Jag har aldrig varit den som suttit uppe långt efter alla andra lagt sig. Jag går gärna och lägger mig klockan 9, men brukar hålla ut till 10.
Nu är klockan snart 2 och jag är fortfarande vaken. Hur gick de till?
Jag försöker förstå mig på det här med att lana. Men jag ser verkligen inte grejen med att sitta ett gäng grabbar ( har märkt att lana är lite av en "grabbgrej") i ett litet rum fullt med datorer. Rummet är varmt pågrund av datorer och existerade tonårspojkar, ingen har tänkt på att öppna fönstret och en svag lukt av svett hänger i luften. Ögonen blir torra av att stirra på den stora skärmen framför en,ljudet av datorns fläkt som jobbat i timmar för att inte överhetta datorn. Det pratas ett språk för en utomstående verkar som grekiska med en blandning av engelska och ibland kan man höra ett svenskt ord bland all grekiska.
De vanliga "lan maten" består av en chipspåse, en billys och massa läsk. En kombination jag knappast tror är rekommenderade för att hålla sig vaken en hel natt.
Men trots allt detta har jag efter 2,5 år med en datanörd till pojkvän börjat förstå tjusnigen med allt detta. Men det är helt klart inte min grej. Så nu kryper jag ner under täcket och hoppas att inga creeps eller zombie  hemsöker mina drömmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar