onsdag 20 juni 2012

Är studenten inte en dag att minnas?




Studenter runt om i vårt avlånga land har nu sprungit ut efter sina tre år på gymnasiet. Ända sen jag började gymnasiet har jag längtat efter denna dag, precis som många andra. Redan i januari började jag dock istället känna ångest. Trots att jag själv valt att avstå från alkoholen så har jag inga problem med att umgås med mina vänner när de dricker alkohol, men jag mår otroligt dåligt när man får höra att hela studenten kretsar runt denna berusning.  När klassråden inför studenten metadels kretsar kring hur mycket alkohol som ska köpas in så ifrågasätter jag vad studenten egentligen handlar om. Själv trodde jag att studenten var en dag att minnas, så varför supa skallen av sig innan dagen ens börjat? Är det verkligen rätt sätt att fira?
Att jag avstår från alkohol ses av många som att jag inte vill fira denna dag, Jag är precis som alla andra studenter, enda skillnaden är att jag väljer att fira utan alkohol. Ingen student ska behöva känna ångest inför sin egen student, alla ska få möjlighet att känna glädje inför denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar