torsdag 24 maj 2012

Att vara kär är inte alltid så lätt

Jag tror att jag är kär, i UNF. 
UNF har i 3 års tid tagit upp större delen av min fritid, bara den här veckan har jag spenderat 10-12 timmar om dagen med att planera, skicka mail och prata i telefon om UNF. 
Att bli medlem i UNF är bland de bästa beslutat jag har fattat i hela mitt liv!
jag har lärt känna massa grymma människor som jag annars hade gått minste om! Dessa människor bor över hela Sverige och jag träffar dom bara några gånger per år, men trots detta så blir många av dom bättre vänner än dom man har i sin egen stad. En kompis sa idag till mig att han önskar att han var hemlös. Inte för att han ville bo på gatan utan för att ville åka runt och bo hos sina vänner. Jag gillar den tanken, tänk om jag kunde få flytta runt i Sverige bland mina UNFare. Tänk vad underbart livet skulle vara!
Men UNF har inte bara gett mig vänner, de har även gett mig kunskap, Jag har lärt mig förstå långa och krångliga ord som lärarna i skolan försökt få in i mitt huvud, jag har lärt mig orden för jag i UNF insåg vad jag skulle ha ord som kontrapropositionsvotering till. 

Men kärlek är inte alltid något positivt, Ni vet när ens kompis har en ny partner och plötsligt blir man satt i andra hand? Jag tror att jag har satt många saker i andra hand när det kommer till UNF. 
 Främst är det skolan som har fått lida. Jag känner att jag har roligare och att jag lär mig mer på UNF än vad jag någonsin lärt mig i skolan. Men det är inte bara skolan som fått lida, familj och vänner har fått lida när jag  när jag till vardags börjar använda ord som ordningsfråga och votering bara för att jag tycker det är så fina ord. 

Just nu ligger jag i min säng och saknar massa mysiga människor och tycker att de 7 veckorna tills jag nästa gång får se några av dom kommer gå på tok för sakta! Därför är det tur att saker som facebook och telefoner finns så man kan hålla kontakten med sina långdistans vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar