onsdag 14 november 2012

4 minuter

Sitter på bussen påväg till underbara Linnea efter att ha haft ett fantastiskt bra möte med fem tjejer i Skellefteå. Jag träffade dessa tjejer första gången i september när jag var här och värvade.  Dessa fem tjejer startade då en UNF förening som heter 4 minuter. Idag träffade jag dom för att prata om vad dom vill göra, lite mer vad UNF är samt peppa dom att åka på saker!

Jag åkte dit med inställningen att jag skulle peppa dom, men istället blev det tvärt om, jag har sällan träffat så engagerade ungdomar. Dom utstrålande en sån glädje och engagemang och de smittade verkligen av sig!

Det är stunder dom dessa som jag inser hur viktigt mitt jobb som ordförande är, Jag får vara deras förebild från dag ett, Jag får lära dom allt dom behöver veta och inte veta, men viktigast av allt, jag får inspirera. 
Kanske kommer någon av dessa tjejer ta över min roll dom ordförande. Tillsammans med mig och resten av UNF kommer dessa tjejer bidra till ett nyktrare och bättre samhälle! 

Så när UNF känns tungt och tråkigt så kommer jag i framtiden tänka på dess underbara människor och förhoppningsvis känns allt bättre då!

Tack för att jag får vara en del av denna underbara organisation! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar