lördag 28 januari 2012

Hunddagis?

Tänkte jag skulle skriva lite om alla våra hundar. Som jag nämnt tidigare så har vi 2 egna hundar, Quicken och Bubblan. När jag var nyskadad så tillbringade jag mycket tid ensam hemma i soffan eftersom jag inte orkade vara i skolan. För atr ha något att göra de korta stunder jag var vaken så började jag gå med ekn kompis till familjens hundar. Vid den tiden hade hon 8 vuxna hundar och 4 valpar hemma och som ni förstår så har hon en kennel. Hennes kennel heter Carry On och hon föder upp whippet. Jag kan berätta att det är ganska spännande att vara ute med 12hundar samtidigt. Efter promenaderna brukade jag ta med mig en av valparna hem för att träna honom att vara från flocken.
Idag är han min alldeles egna hund som alltid ställer upp som sängvarmare.  Han följer med mig vart jag än åker och mina vänner blir förvånade om jag någon gång inte har med mig honom.
Men det är sällan vi bara har våra egna hundar hemma eftersom vi ofta är hundvakt eller har kompisar med hundar på besök. För det mesta bor min mammas pojkväns hund här, lila Loka som är en 4 år jack russel .
Som jag nämnt tidigare har en kompis till familjen uppfödning och hennes hundar ofta är ofta hos oss när hon är ute och reser med jobbet. 
En av mina närmaste vänner har två pudlar som också gärna kommer på besöka Stig Helmer och Max! 
Ibland händer det att min famors cocker spaniel kommer på besök.
Just denna vecka har vi varit hundvakt åt två 8 veckors valpar och deras mamma Adidas! 
Ja, som ni hör kan vi nästan starta en egen kennel!

Min älskade Carry On Quicksilver (Quicken)

 Carry On Adidas

Vår egna Carry On Bubbles ( Bubblan)


Två Söta Carry On Valpar


 Helmer och Max


Kilt och Quicken och Bubblan


Bubblan och Loka

Från Vänster- Quicken, Quickens mamma Roxy, Adidas, Quickens mormor Fina och sist Quickens syster Carizma.


Här är lite bilder på de hundar som brukar " bo hos oss" 
vill ni läsa mer om våra hundar kan ni titta in på min mammas blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar