tisdag 14 februari 2012

De finns ingen mening med att ångra

En del frågar mig om jag ångrar att jag klev upp på hästen den gången då olyckan inträffade, andra undrar om jag önskar att det var annorlunda, att jag klarat mig utan skador. Faktum är att jag inte ångrar någonting eller önskar att de blivit mer annorlunda. Visst förändrade  olyckan mitt liv men samtidigt hade jag inte varit den jag är idag om jag inte hade hoppat upp på hästen den där gången. Min diagnos har snarare motiverat mig att göra saker. jag vägrar låta min diagnos  styra mitt liv. Förr mig är skadan en del av mig som jag känner mig stolt över. 
Skadan har gjort att jag vågar göra fel, att jag vågar stå för vem jag är och se mina brister som något positivt istället.  Skadan har gjort att jag behöver kämpa för  mina mål och därmed blivit mer motiverad.
Min diagnos har gjort att jag vågar prata inför folk om något jobbigt och personligt utan att känna mig svag eller sämre än andra.
Jag önskar att andra i min situation kunde se sin skada som något positivt!

2 kommentarer:

  1. Tänkte bar titta in och tacka för att du ville vara ned på min "inflyttningsfest" på nya bloggen.
    Men fastnade en lång stund....
    Inte nog med att du knåpar ihop underbara alster, men jag måste få säga att om världen bestod av fler människor med din inställning så skulle den vara ett bättre ställe!!!
    Synd att fler inte uppskattar "nuet"...
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag blev jätteglad när jag läste din kommentar tidigare idag, men då hade jag inte tid att svara.
      Jag har alltid försökt ha en positiv inställning till saker och ting och det är skönt att höra att folk uppskattar det!

      Kram

      Radera